10 клас БІОЛОГІЯ

 

2022-2023 навчальний рік

Дистанційне навчання з біології 

«Біологія і екологія (рівень стандарту)» підручник для 10 класу закладів загальної середньої освіти Задорожний К. М.Шановні учні та учениці 10 класу!

 Вітаю вас! Гарного дня та позитивного настрою!:) 








2021-2022 навчальний рік


Завдання на тиждень 23.05-27.05

Ми закінчили з вами вивчати тему "Репродукція та розвиток". Будемо повторювати та узагальнювати навчальний матеріал з курсу біології за 10 клас. 

Пропоную вам перевірити свої знання та пройти тести ЗНО за темами, які ви вивчали у 10 класі
Біорізноманіття. віруси, віроїди, пріони >>посилання
Генетика як наука. Закономірності спадковості організмів >>>посилання
Бажаю успіхів! 
 
Завдання на тиждень 16.05-20.05
Тема уроку: Узагальнення знань з теми "Репродукція та розвиток"

Вам потрібно повторити матеріал параграфів 44-52, переглянути відеоуроки, ваші конспекти та виконати перевірочну роботу>>> посилання
Термін виконання до 19.05.

Завдання на тиждень 09.05-13.05

Тема уроку: Чинники, здатні справляти позитивний і негативний вплив на процеси росту та розвитку людини.

Мета: розглянути чинники, які впливають на процеси росту та розвитку людини.

Вам потрібно повторити матеріал параграфу 52, подивитися презентацію >>>посилання, дати письмові відповіді на  запитання:
1. Які існують негативні чинники, здатні впливати на розвиток плода?
2. Як впливає харчування на рост та розвиток людини? Наведить приклади.
3. Як навчання та виховання може впливати на рост та розвиток людини?
4. Наведить приклади впливу чинників зовнішнього середовища на постембріональний розвиток дитини.

Термін виконання до 13.05.2022. Бажаю успіхів!


Завдання на тиждень 02.05-06.05

Тема уроку: Ембріогенез людини. Взаємодія частин зародка, що розвивається. Лабораторна робота № 4 вивчення етапів ембріогенезу

Мета: вивчити стадії та особливості ембріонального розвитку; закріпити знання про закономірності ембріогенезу, навчитися визначати його етапи.

Вам потрібно ознайомитися з матеріалом параграфу 52 підручника, подивитися відеоурок 



Виконати лабораторну роботу № 4 у зошиті або у файлі Word >>>посилання на інструктивну карту. Термін виконання до 06.05.2022. Бажаю успіхів 


Завдання на тиждень 25.04-29.04

Тема уроку: "Репродуктивне здоров'я. Сучасні можливості та перспективи репродуктивної медиціни"

Мета: розглянути сучасні можливості репродуктивної медицини, з'ясувати основні проблеми репродуктивного здоров'я та шляхи їх виріщення 

Вам потрібно ознайомитися із теоретичним матеріалом підручника параграф 51 стор.184-187, подивиться відеоурок
Дати письмові відповіді на питання № 2-6 стор.187.

Завдання на тиждень 18.04-22.04

Тема уроку: Статеві клітини. Особливості гаметогенезу у людини. 
Запліднення: суть, біологічне значення, причини порушення. 

Мета: розглянути особливості гаметогенезу у людини, суть та біологічне значення запліднення, причини порушення запліднення. 

Ознайомтесь з теоретичним матеріалом підручника параграфи 49,50.  Подивиться відеоурок 
 
Дати письмову відповідь на питання № 5 стор.183, № 5 стор.187 та виконайте лабораторну роботу № 3 >>>посилання
 Термін виконання до 22.04. Бажаю успіхів!

Завдання на тиждень 11.04-15.04 (2 години)

Тема уроків: Причини порушення клітинного циклу та їхні наслідки. 
Поняття про онкогенні фактори та онкологічні захворювання

Мета: вивчити причини порушення клітинного циклу та їхні наслідки, порівняти доброякісні та злоякісні пухлини, сформулювати для себе основні правила профілактики онкологічних захворювань.

Завдання: ознайомитися з теоретичним матеріалом підручника параграфи 47,48, подивиться відеоурок 

дати письмові відповіді на питання № 1,2 стор 173, № 1-3 стор. 177, 
скласти власну пам'ятку профілактичних дій, які слід виконувати кожній людині протягом життя, щоб зменшити ризик  виникнення  злоякісних пухлин у організмі. Термін виконання до 15.04.2022   Бажаю успіхів! 


Завдання на тиждень 05.04-08.04.
07.04.2022
 Тема уроку: Рост та розвиток клітин та фактори, які на нього впливають. Старіння та смерть клітини.

Мета уроку: вивчити особливості рости та розвитку клітин, з'ясувати фактори, які впливають на ріст і розвиток клітин, процеси старіння та порушення клітинного циклу.

Ознайомтесь з теоретичним матеріалом підручника параграф 46 , подивиться презентацію>>>посилання
Дати письмові відповіді на питання:
1. Цитогенез -це....
2. Ріст клітин - це........., залежить від чинників............
3. Розвиток клітин- це............, залежить від чинників.............
4. Диференціація клітин - це...............
5. Значення стовбурових клітин у диференціації клітин....
6. Порівняйте апоптоз та некроз.
Для перевірки знань вам потрібно пройти тест >>>посилання ( до 08.04 до 20.00)
Оцінка буде складатися з оцінки за тестування та за відповіді.

05.04.2022
 Тема уроку:  Особливості процесів регенерації людини.
Мета уроку:  розглянути особливості процесу регенерації організму людини, ознайомитися з можливостіми трансплантації тканин та органів у людини, з'ясувати правила біологічної етики.
Вам потрібно ознайомитесь з теоретичним матеріалом підручника параграфів 44, 45,  подивитися відеоурок

подивиться презентацію 
>>>посиланняскласти опорний конспект (схеми) та таблицю (слайд 19) за презентацією. Фото конспекту надсилати не треба, це ви робите для самоосвіти.


Завдання  на тиждень 28.03-01.04
29.03.2022
Ми закінчуємо з вами вивчати тему "Спадковість та мінливість" 2 частину.
Вам треба повторити основні положення теми стор. 160-161 та  виконати контрольну роботу № 2 >>>  посилання на окремих листах (підписаних). Варіант обирати так, як сиділи до карантину. Фото віконаної роботи надіслати до 01.04 до 9.00.
Ми починаємо з вами нову цікаву тему " Репродукція та розвиток"
31.03.2022
Тема уроку: Репродукція як механізм забезпечення безперервності існування видів. 
Мета уроку: розглянути основні способи розмноження організмів (статеве та нестатеве), з'ясувати, як репродукція забезпечує безпереhвність існування видів.

Вам потрібно подивиться відеоурок 
 ознайомтись з теоретичним матеріалом підручника параграфу  43, порівняти статеве та нестатеве розмноження у вигляді таблиці. Фото заповненої таблиці надіслати на електронну адресу до 03.04.   Бажаю успіхів!
Ознаки для порівняння
Нестатеве розмноження
Статеве розмноження
Кількість батьківських форм у однієї особини


Участь статевих клітин


Запліднення


З якої клітини утворюється нова особина


Основні форми


Переваги


недоліки
                                

Завдання на тиждень 21.03- 25.03
Тема: Сучасні завдання медичної генетики. Медико-генетичне консультування та його організація.
Мета: ознайомитися з поняттям "медична генетика", її завданням та напрямками,розглянути значення медико-генетичного консультування. 

Вам потрібно опрацювати матеріал параграфів 39 та 42, подивитися відеоурок

Дати письмові відповіді на №1,2,4 стор 153 та №1,4,6 стор 159

Термін виконання до 25.03.2022 Бажаю успіхів!

Завдання на тиждень 15.03-18.03.

Теми: Генетичний моніторинг в людських спільнотах. Особливості генофонду людських спільнот.

Мета: ознайомитися з поняттям "генетичний моніторинг", його характеристикою та особливостями, розглянути особливості генофонду людських спільнот.

Вам потрібно опрацювати матеріал параграфів 37 та 38, дати письмові відповіді на питання № 1,3,4 стор.147 та 1,3,7 стор 151. Термін виконання до 18.03.




15.02.2022- 17.02.2022
Тема уроку: Каріотип людини та його особливості. Хромосомний аналіз.
Мета уроку: повторити основні положення хромосомної теорії спадковості, особливості будови хромосом, ознайомитися з поняттям "каріотип" та розглянути особливості каріотипу людини.

Презентація з завданням до уроку >>>посилання

 08.02.2022 та 10.02.2022
Тема уроку: Організація спадкового матеріалу еукаріотичної клітини та його реалізація.  Регуляція активності генів в еукаріотичної клітині.

    Мета: повторити особливості будови геному еукаріот, будову гена еукаріотів, розглянути процесі регуляції активності генів на різних рівнях.

    Вам необхідно опрацювати параграфи 29,20, подивитися відеоурок,
Виконайте самостійну роботу у відео (заповнити таблицю на 10.28 хв та  відповісти на питання 1-5 на 11.30 хв) Термін виконання до 10.02.2022
Творче завдання (на вибір)
1. Що таке біочипи, яке їх застосування?
2. Що таке геном людини, у чому його особливості порівнянно з геномом шимпанзе?
3. Сучасний стан дослідження геному людини.
Творче завдання виконуєте у вигляді презентації, файлу Worde або буклету та самостійно викладаєте на віртуальну дошку >>>посилання

Чекаю на ваші творчі наробки! Бажаю успіхів! Термін виконання творчого завдання 13.02.2022

03.02.2022

 Практична робота 2

Тема: Розв’язування типових генетичних задач.

 Мета: удосконалити навички складання схем схрещування і розв’язування генетичних задач.

Для повторення принципів розв'язування типових генетичних задач подивитися відеоурок >>>посилання

Вам потрібно виконати у робочих зошитах практичну роботу за варіантами ( дівчата 1 варіант. хлопці - 2) >>>посилання та надіслати фото виконаних завдань. Термін виконання до 19.00 03.02 Оцінку за роботи, надіслані після визначеного терміну буде знижено!

01.02.2022 Біологія 10А Зустрічаємося на платформі Zoom у 12.00.

Тема уроку: Генетика статі й успадкування, зчеплене зі статтю.

Мета: розглянути поняття "стать", типи визначення статі, закономірності успадкування, зчеплені зі статтю, навчитися розвязувати задачи на успадкування, зчеплене зі статтю.

Презентація до уроку>>> посилання

27.01.22 Біологія 10А клас
Ми продовжуємо вивчати спадковість та мінливіть.
Тема уроку: Кодомінування. Зчеплене успадкування і кросинговер.

МЕТА:повторити й закріпити поняття і закони генетики, розібрати процеси  відхилення при розщепленні від типових кількісних співвідношень, повторити явище зчепленого успадкування, з’ясувати вплив зовнішніх і внутрішніх чинників на  частоту кросинговеру

Подивиться відеоурок >>>посилання. Цей матеріал ми вже з вами вивчали у 9 класі, використовуйте  ваші конспекти та підручник 9 класу>>>посилання. Після перегляду відеоурока та опрацювання матеріалу підручника дайте письмові відповіді на питання:

1. Що таке незалежне та зчеплене успадкування?
2. Що таке кросинговер, коли він відбувається?
3. Які організми називаються кросоверними, які некросоверними?
4. Які одиниці вимірювання кросинговеру?
5. Що таке групи зчеплення?
6. Що таке генетичні карти?
Фото виконаних завдань надіслати на електрону адресу до 30.01.2022 до 9.00
Загальна оцінка буде складатися з  оцінок за онлайн тест та  за відповіді на питання. 
Для закріплення виконайте тест ( 20 хвилин) посилання (відкрито до 30.01. до 22.00) Бажаю успіху! 




Комментариев нет:

Отправить комментарий

Примечание. Отправлять комментарии могут только участники этого блога.