9 клас ХІМІЯ

 2022-2023 навчальний рік
Дистанційні завдання з хімії
Шановні учні та учениці 9 класів! Вітаю вас!

«Хімія» підручник для 9 класу загальноосвітніх навчальних закладів  Попель П. П., Крикля Л. С.









 2021-2022 навчальний рік

Завдання на тиждень 23.05-27.05.

Тема: Узагальнення знань курсу хімії 9 класу

Ми закінчуємо вивчати курс хімії 9 класу. 
Вам потрібно подивитися відеоурок

Дайте усні відповіді на питання:
1. Коли та як почала розвиватися хімія, як наука, в Україні.
2. Які вам відомі видатні українськи вчені-хіміки.
3. Основні напрямки хімічної промисловості в Україні. 
Бажаю успіхів!

Завдання на тиждень 16.05-20.05

Тема: Місце хімії серед природничих наук. Значення хімії для розвитку людства.

Мета: оцінити внесок хімії в наше життя, дізнатися про провідні напрями хімічної промисловості в Україні, зрозуміти роль хімічних знань у сприйнятті навколишнього світу.

Вам потрібно ознайомитися з матеріалом параграфу 37 підручника, подивитися відеоурок 

дати письмові відповіді на № 268, 271, 272, 273 стор 216
Термін виконання до 19.05.2022


Завдання на тиждень 09.05-13.05
Тема: Взаємозв'язки між речовинами та їх взаємоперетворення.

Мета: закріпити знання про перетворення простих речовин на хімічні сполуки, узагальнити матеріал про взаємоперетворення складних речовин.
Вам потрібно ознайомитися з матеріалом параграфу 36 підручника, подивитися відеоурок 

Дайте письмові відповіді на запитання:

1. Що називається генетичними зв'язками між класами неорганічних речовин? Наведіть приклади
2. Які існують основні типи хімічних реакцій? Наведіть приклади.
3. Відповідно до наведених схем перетворень складіть рівняння реакцій і вкажіть умови їх здійснення, вкажіть тип хімічних реакцій:

а) Si → SiO→ Na2SiO→ H2SiO3;

б) Mg → MgO → MgSO4 → Mg3(PO4)2;

в) СН→ СО→ Na2CO3 → ВаСО3;

г) СН3СООН → (СН3СOO)2Сu → (СН3СОО)2Ва;

ґ) Pb(OH)→ PbO → Pb(NO3)2 → PbS;

Термін виконання до 13.05.2022 Бажаю успіхів!

Завдання на тиждень 02.05-05.05
Ми розпочинаємо з вами узагальнювати знання з курсу хімії. 

Тема уроку: Багатоманітність речовин і хімічних реакцій.

Мета: систематизувати свої знання з класифікації речовин, закріпити уявлення про будову простих і складних речовин, узагальнити матеріал про типи хімічних реакцій

Вам потрібно ознайомитися з матеріалом параграфу 35 підручника, подивитися відеоурок 

схеми 4,5  записати у зошит, навести власні приклади речовин (по дві), виконати письмово № 255,256,258 а,б. Термін виконання до 06.05.2022

Завдання на тиждень 25.04-29.04

Ми закінчуємо з вами тему " Початкові поняття про органічні сполуки" Вам потрібно повторити параграфи 26-33, подивитися конспекти у зошитах та виконати контрольну роботу № 2 за варіантами, як сиділи у класі. Термін виконання до 29.04.2022 
Бажаю успіхів!


Завдання на тиждень 18.04-22.04
Тема уроку: Органічні сполуки у харчових продуктах
Мета: повторити основні властивості органічних сполук, які є у харчових продуктах: білки, вуглеводи й жири, навчитися їх виявляти за допомогою віртуального екперименту та у домашніх умовах
Вам потрібно повторити параграфи 30, 31, 32, 33 та виконати 
Практичну роботу № 5 "Виявлення органічних сполук у харчових продуктах"  
 вдома з використанням віртуального експерименту>>>посилання та продуктів харчування. Звіт з практичної роботи виконуємо у файлі word. 
Термін виконання до 22.04. Бажаю успіхів!

Завдання на тиждень 11.04-15.04

Тема уроку: Нітрогеновмісні органічні сполуки. Поняття про амінокислоти. Білки.
Мета уроку: дізнатися про функцію білків у живих організмах, зясувати склад білків, довідатися про властивість і практичне значення білків.

Опрацювати матеріал   параграфу 33, подивиться презентацію, скласти опорний конспект за  презентацією>>> посиланняподивиться лабораторні досліди  


згадати з курсу біології та записати функції білків.  Для перевірки своїх знань з теми виконайте тест посилання ( відкрито до 15.04 до 23.00)
Термін виконання до 15.04

Завдання на тиждень 04.04-08.04

Тема уроку "Застосування вуглеводів, їхня біологічна роль"
Мета уроку: узагальнити знання з теми "Вуглеводи", з'ясувати сфери використання вуглеводів.

Повторити матеріал параграфів 31,32, виконати перевірочний тест>>> посилання 
(відкрито до 08.04. до 23.00  одна спроба проходження, 30 хвилин)
За бажанням! (це додаткова оцінка) виконати проєкт (у вигляді презентації, самостійно викласти на виртуальну дошку padlet>>> посилання
Теми проєктів: 
1. Хімічний склад їжі.
2. Друге життя паперу. 
3. Вуглеводи у нашому житті.

Нагадую про академічну доброчесність, обов'язково вказуємо джерела інформації! Термін виконання завдань до 08.04.2022


Завдання на тиждень 28.03-01.04

Тема уроку:"Вуглеводи" 

Мета уроку: отримати уявлення про склад вуглеводів, з'ясувати властивості глюкози і сахарози, дізнатися про добування й використання глюкози і сахарози, знайти відмінності у складі крохмалю та целюлози.
 
Вам необхідно опрацювати матеріал параграфа 31,32, 
подивиться відео лабораторних дослідів

 подивиться презентацію >>>посилання, дати письмові відповіді на питання та скласти порівняльну таблицю. Термін виконання до 01.04
Питання: 
1. Як класифікують вуглеводи, навести приклади.
2. Де утворюється глюкоза, написати рівняння хімічної реакції.
Яка хімічна будова молекули глюкози.
3. Формула сахарози.
4. Де застосовується глюкоза та сахароза.
5. Якісна реакція на крохмаль. 
Скласти порівняльну таблицю
Ознаки для порівняння
крохмаль
целюлоза
Загальна формула


особливості будови молекули


фізичні властивості


знаходження у природі


реакція гідролізу


реакція горіння


застосування

Завдання на тиждень 21.03 та 23.03

Вам потрібно виконати практичну роботу з використанням віртуального експерименту 
Практична робота № 5 "Властивості етанової (оцтової) кислоти">>>посилання на інструкцію до роботи 
(дозволяється виконувати у файлі Word)
Для перевірки знань з теми "Оксигеновмісні органічні сполуки" вам потрібно виконати тест>>> посилання (до 25.03). 
В тесті є три задачі, їх потрібно розв'язати та надіслати фото. Без ціх задач оцінку за тест буде знижено. 
Бажаю успіхів!



 Завдання на тиждень 14.03 та 16.03.2022

Тема: Поняття про вищі (насичені й ненасичені) кислоти. Жири. Мила
Мета уроків: отримати відомості про вищі карбонові кислоти, дізнатися про органічні сполуки, які виявляють мийну дію, з'ясувати склад і властивості жирів.
Вам потрібно ознайомитися з матеріалом параграфів 29, 30  подивитися відеоуроки

та виконати 
завдання 1 >>>посилання та  завдання 2 >>>посилання
Термін виконання завдання до 18.03.2022






21.02.2022
Тема уроку: Карбонові кислоти. Оцтова (етанова) кислота.
Мета: навчитися вирізняти карбонові кислоти серед інших органічних сполук, з'ясувати будову молекули етанової кислоти, засвоїти її властивості.
Вам потрібно ознайомитися з матеріалом підручника параграф 28 стор.158-161, подивитися відеоурок

16.02.2022
Тема:Отруйність метанолу й етанолу. 
Згубна дія алкоголю на організм людини

Мета:ознайомитися з згубною дією алкоголя на організм людини.

Завдання: зробити проєкт на тему "Вплив алкоголю на організм підлітка" Форма проєкту: презентація, буклет, листівка, ментальна мапа. Ви викладаєте самостійно на віртуальну дошку padlet >>> посилання
Термін виконання до 19.02.2022

14.02.2022
Тема уроку: Гліцерол - представник багатоатомних спиртів.

Мета: дізнатися про склад молекули гліцеролу (гліцерину), зясувати властивості гліцерину, його властивості та застосування.

Вам потрібно ознайомитися з матеріалом підручника параграф 27 стор.153-156, подивитися відеоурок

Якісна реакція на багатоатомні спирти


Зробіть опорний конспект у зошиті 
(надсилати не треба, ви це робите для самоосвіти)

Для перевірки знань вам потрібно виконати тест>>>посилання
Термін виконання тесту до 16.02.2022 до 8.00. 
Одна спроба проходження, 20 хвилин

 09.02. 2022

Тема: Спирти. Етанол та метанол як представники одноатомних насичених спиртів.
Мета: отримати відомості про оксигеновмісні органічні речовини, з'ясувати, які сполуки називають спиртами, дізнатися про склад і будову молекул етанолу та метанолу. 

Вам потрібно ознайомитися з матеріалом 26, подивитися відеоурок >>>посилання, дати письмові відповіді на питання:
1. Як класифікуються спирти, наведить приклади.
2. Порівняйте фізичні властивостіметанолу та етанолу у вигляді таблиці.
3. Чому фізичні властивості спиртів істотно відрізняються від алканів.
4. Складіть рівняння горіння спиртів: етанолу та метанолу.
5. Де застосовуются етанол та метанол.
6. Розв'яжить задачу: який об'єм вуглекислого газу утворюється при спалюванні 9,2 г етанолу.

Термін виконання до 12.02.2022. Бажаю успіхів!



07.02.2022
Тема уроку "Узагальнення знань з теми " Вуглеводні"

Вам потрібно повторити матеріал параграфів 18-24, подивитися конспекти у зошитах та виконати перевірочну роботу. Кожен виконує свій варіант (дивитися за посиланнями)

Посилання для 9а класу: >>>перевірочна робота 4 варіанта

Посилання для 9б класу>>> перевірочна робота 4 варіанта

Термін виконання до 09.02.2022 до 9.00
Оцінки за завдання, надіслані після визначеного терміну буде знижено.

9А клас 02.02.в 10.00
9Б клас 02.02 в 13.00
Подключитися до конференції Zoom
Идентификатор конференции: 346 745 4294
Код доступа: 4niJTw
Тема уроку: Поширення вуглеводів у природі. Природий газ, нафта, кам'яне вугілля. 
Мета уроку: довідатися про природні джерела вуглеводнів та деякі їхні властивості, отримати уявлення про склад нафти, природного та супутнього газів, вугілля
Вам необхідно опрацювати матеріал параграфу 24 ( стор 135-141) у підручнику, ознайомитися с інформацією у презентації >>>посилання та дати відповіді на питання в презентації (на останніх слайдах) Термін виконання до 05.02.2022

31.01.2022 
Тема уроку: Поняття про полімери на прикладі поліетилену. Використання поліетилену.

Мета уроку: з'ясувати, що таке полімер і реакція полімеризації, засвоїти властивості поліетилену, дізнатися про застосування поліетилену.
Вам потрібно подивитися відеоурок >>>посилання , ознайомитися з матеріалом параграфу 23 (стор 130-134) та виконати наступні завдання.
Закінчить речення, дайте відповіді на питання:
1.Реакція полімеризації – це _______________________________
2. Мономер – це_________________________________________
3. Структурна ланка ______________________________________
4. Ступінь полімеризації – це_______________________________
   5.Чим мономер відрізняется від структурної ланки?__________
    6. Умови протікання реакцій полімеризації?__________________
     7.Чому насиченим углеводням не властива реакція полімеризаціі?
8.Реакція полімеризації поліетилену_______________________
9. Властивості полиетилену______________________________

                10. Зв'яжіть галузі застосування полімеру з його фізичними та хімічними властивостями, заповніть таблицю (за прикладом)

Властивості

галузі застосування

1.          Хімічно інертний

Виготовлення труб, деталей технічної апаратури та тари для хіміреактивів

2.           

 

3.           

 

4.           

 

5.           

 

11.Які існують екологічні проблеми при використанні виробів з поліетилену, які є шляхи вирішення цих проблем?

Термін виконання до 01.02 до 15.00. Чекаю фото виконаних завдань. Бажаю успіхів!

26.01.2022 

Тема уроку. Співвідношення об’ємів газів у хімічних реакціях. Обчислення об’ємних співвідношень газів за хімічними рівняннями

Цілі уроку: вивчити закон об’ємних співвідношень для газоподібних речовин на прикладі хімічних реакцій органічних речовин; навчитися застосовувати закон об’ємних співвідношень для розрахунків за хімічними рівняннями.

Ознаймтеся з теоретичним матеріалом:

Чому дорівнює молярний об’єм будь-якого газу за нормальних умов?

Усі гази однаково стискаються, мають однаковий термічний коефіцієнт розширення. Об’єми газів залежать не від розмірів окремих молекул, а від відстані між молекулами. Відстані між молекулами залежать від швидкості їх руху, енергії та, відповідно, температури.

На підставі цих законів і своїх досліджень італійський учений Амедео Авогадро сформулював закон:

В однакових об’ємах різних газів міститься однакова кількість молекул.

За звичайних умов газоподібні речовини мають молекулярну будову. Молекули газів дуже дрібні порівняно з відстанню між ними. Тому об’єм газу визначається не розміром частинок (молекул), а відстанню між ними, що для будь-якого газу приблизно однакова.

А. Авогадро зробив висновок, що, якщо взяти 1 моль, тобто 6,02•1023 молекул будь-яких газів, то вони займатимуть однаковий об’єм. Але при цьому вимірюватися цей об’єм має за однакових умов, тобто за однакових температури й тиску.

Умови, за яких проводяться подібні розрахунки, назвали нормальними умовами.

Нормальні умови (н. у.):

Т = 273 К або t = 0 °С;Р = 101,3 кПа або Р = 1 атм. = 760 мм рт. ст.

Об’єм 1 моль речовини називають молярним об’ємом (Vm). Для газів за нормальних умов він дорівнює 22,4 л/моль.

Відповідно до закону Авогадро, 1 моль будь-якого газу займає однаковий об’єм, що за нормальних умов дорівнює 22,4 л/моль.

Отже, об’єми газоподібних реагентів і продуктів реакції співвідносяться як їх коефіцієнти в рівнянні реакції. Цю закономірність використовують для хімічних розрахунків.

Додатково подивиться відеоурок посилання, запишіть у зошит приклади розвязування задач 1-4. ( конспект не надсилати, ви його робити для самоосвіти)

Для перевірки знань виконайте самостійну роботу за варіантами, як сиділи у класі)

1 варіант 

1. Обчисліть і позначте об’єм кисню (н. у.), що витратиться на повне згоряння етену об’ємом 75 л.

2. Етин об’ємом 179,2 л повністю згорів у кисні. Обчисліть об’єм (н. у.) кисню, що витратиться.

2 варіант

1. Обчисліть, який об’єм кисню потрібен для спалювання 1 м3 метану

2. Обчисліть об’єм ацетилену, для повного гідрування якого витратили 20 л водню.

Термін виконання завдання до 29.01. до 10.00 Оцінки за завдання, надіслані після визначеного терміну буде знижено. Чекаю на фото виконаних самостійних робіт на електронну пошту. Оформлюйте задачи відповідно до правил, не забувайте про відповідь. Бажаю успіхів!

Комментариев нет:

Отправить комментарий

Примечание. Отправлять комментарии могут только участники этого блога.