10 клас ХІМІЯ

 

2022-2023 навчальний рік

Дистанційне навчання з хімії


«Хімія (рівень стандарту)» підручник для 10 класу закладів загальної середньої освіти Попель П. П., Крикля Л. С.



Шановні десятикласники!
 Вітаю! Гарного дня та позитивного настрою!





2021-2022 навчальний рік

26.05.2022

Повторення основних понять курсу хімії 10 класу

Ми з вами закінчуємо вивчати курс органічної хімії. Сподіваюсь, що у вас сформувалося уявлення про розділ хімічної науки - органічну хімію, і ви зрозуміли, наскільки широкі перспективи відкривають перед людством досягнення в цій галузі. 
Повторить основні поняття курсу, використовуючи підручник стор 228-238. 
Пропоную для перевірки ваших знань виконати цікавий тест >>>посилання, порівняти свої відповіді з правильними та побачити свій рейтінг серед інших учнів.

 Бажаю успіхів!

19.05.2022
Захист навчальних проєктів.

Вам потрібно обрати одну тему та виконати проєкт. Форма проєкту: презентація, відеоролік, буклет, ментальна  мапа.
 
Теми проєктів:

1. Переробка побутових відходів в Україні та розвинених країнах світу.
2. Перспективи одержання і застосування полімерів із наперед заданими властивостями.
3. Дослідження маркування виробів із полімерних матеріалів і пластмас.
4. Виготовлення виробів із пластикових пляшок. 
5. Доцільність та шкідливість біологіно активних добавок.
Чекаю на ваші творчі наробки! Бажаю успіхів! Термін виконання до 22.05.2022

12.05.2022

Тема уроку: Взаємозв'язки між органічними речовинами.

Мета: систематизувати свої знання про склад органічних речовин, узагальнити відомості про взаємоперетворення органічних сполук різних класів.

Вам потрібно ознайомитися с матеріалом параграфу 35 підручника стор 205-211, подивитися відоурок 


Виконайте письмово № 255 та 256 стор 210.
Термін виконання до 19.05.2022


05.05.2022

Тема уроку: Роль органічної хімії у розв'язанні сировинної,  енергетичної, продовольчої проблем та створенні нових матеріалів.

Мета: зрозуміти роль органічної хімії в галузі переробки сировини, оцінити значення хімії у розв'язанні сировинної,  енергетичної, продовольчої проблем та створенні нових матеріалів

Вам потрібно ознайомитися с матеріалом параграфу 37 підручника стор 219, подивитися відоурок 


Дати письмові відповіді на запитання:

1. Що називається сировиною, наведить приклади?
2. Які існують завдання органічної хімії щодо розв'язання сировинної проблеми?
3. Яка роль органічної хімії у розв'язання енергетичної проблеми?
4. Які вам відомі альтернативні відновлювані джерела енергії?
5. Яка роль органічної хімії у розв'язання продовольчої проблеми?

Термін виконання завдання до 12.05.2022 
Бажаю успіхів!

28.04.2022
Тема уроку: Загальні поняття про біологічно активні речовини (вітаміни, ферменти)

Мета: дізнатися про те, які речовини називають біологічно активними, отримати інформацію про види вітамінів та їхні джерела, зрозуміти роль вітамінів і ферментів в організмі
Ознайомитися з теоретичним матеріалом підручника параграф 35, подивитися відеоурок
Закінчити речення:
1.Біологічно активні речовини - це___
2. До них належать _________
3. Вітаміни - це_____
4. Ферменти - це______
Заповнити таблиці:

Характеристика вітамінів

Вітамін

Хімічна назва та хімічна формула

Вплив на організм

Наслідки нестачі (хвороби)

В яких продуктах знаходяться

Добова норма

С

 

 

 

 

 

В6

 

 

 

 

 

А

 

 

 

 

 

D

 

 

 

 

 

Травні ферменти в організмі людини

Відділ шлунково-кишкового тракту

Ферменти

На які речовини діє

рН середовища

Ротова порожнина

 

 

 

Шлунок

 

 

 

Дванадцятипала кишка/підшлункова залоза

 

 

 

Тонкий кишечник

 

 

 


Термін виконання до 06.05.2022 Бажаю успіхів!

21.04.2022
Тема: Вплив полімерних матеріалів на здоров'я людини і довкілля. Проблеми утилізації полімерів і пластмас в контексті сталого розвитку суспільства.

Мета: розглянути вплив полімерних матеріалів на  здоровя людини і довкілля, ознайомитися з проблемами утилізації полімерів і пластмас. 

Вам потрібно  повторіти параграф 32 стор 185-192, подивитися відеоурок 

та виконати проєкт на ОДНУ з пропонованих тем.

Теми проєктів:

1. Рециклінг як єдиний цивілізований спосіб утилізації твердих побутових відходів.

2.Переробка побутових відходів в Україні та розвинених країнах світу.

3. Перспективи одержання і застосування полімерів із наперед заданими властивостями.

4. Дослідження маркування виробів із полімерних матеріалів і пластмас. 

Форми проєктів: презентація, буклет, ментальна мапа, повідомлення. Викладаємо самостійно на віртуальну дошку>>> посилання . Якщо немає такої можливості, надсилаєте на електрону адресу вчителю. 


14.04.2022

Тема уроку: Каучуки, гума. Природні та синтетичні волокна.

Мета уроку:скласти уявлення про каучуки і гуму; з'ясувати властивості каучуків і гуми, дізнатися про способи утілізаціі відходів гуми, скласти уявлення про природні та хімічні волокна. 

Ознайомитися з теоретичним матеріалом підручника параграф 33, 34, подивитися відеоуроки каучук та гума:

волокна: 

Заповнити таблицю 
Порівняння каучука та гуми
Ознаки для порівняння
каучук
Гума
Хімічна будова


Фізичні властивості


Хімічні властивості


Застосування



схему 7 у зошит,  № 249, 250 стор.203 (письмово) 
Термін виконання завдання  до 21.04. Бажаю успіхів! 

07.04.2022
Тема уроку: Синтетичні високомолекулярні сполуки. Добування високомолекулярних сполук.  Полімери - основа пластмас 

Мета уроку: характеризувати СМС, їх класифікацію, властивості, пригадати суть реакції полімерізації, отримати відомості про реакцію поліконденсації, дізнатися про найважливіші полімери, з яких виробляють пластмаси.
Ознайомтесь з теоретичним матеріалом підручника параграф 30,31,32 подивиться відеоурок 
 Дати визначення поняттям:
1. ВМС. 
2. Полімери.
3. Мономер.
4. Мономерна ( структурна ланка).
5. Полімерізація, приклад хімічної реакції.
6. Поліконденсація, приклад хімічної реакції.

Заповнити порівняльну таблицю «Полімери – основи пластмас»
Назва полімеру
Формула полімеру
Формула мономеру
(речовини, від якої походить полімер)
Фізичні властивості
застосування
недоліки
Поліетилен





Поліпропілен





полівінілхлорид





Полістирол





тефлон




Термін виконання завдань до 13.04 до 9.00.

31.03.2022
Тема: Амінокислоти. Білки.

Мета уроку: навчитися відрізняти амінокислоти від іншіх органічних сполук, ознайомитися з їхними властивостями, пригадати склад і функції білків в організмах, розширити свої знання про властивості білків.

Ознайомтесь з теоретичним матеріалом підручника параграф 28,29 подивиться відеоурок

 лабораторні досліди  >>>посилання >>>  посилання
Дати  письмові відповіді на питання:
1. Амінокислоти - це________
2. Загальна формула амінокислот____
3. Перші дві амінокислоти_______( формули та назви)
4. Амінокислоти - амфотерні сполуки, тому що _______(навести рівняння хімічних реакцій)
5. Які вам відомі якісні реакції на білки?
5. Де застосувуються амінокислоти? 
6. Виконати завдання з відеоуроку.
 Термін виконання завдання до 06.04 до 9.00
Бажаю успіхів!

24.03.2022
Ми починаємо вивчати тему "Нітрогеновмісні сполуки"

Тема: Аміни. Ароматичні аміни. Анілін.

Мета уроку: вивчити склад та будову нітрогеновмісних органічних сполук, звернути увагу на аміни як представники цих сполук та їхні властивості, пояснити ці властивості на основі будови молекул амінів, звернути увагу на анілін як представник цих сполук та його властивості, пояснити ці властивості на основі будови молекули аніліну.

Ознайомтесь з теоретичним матеріалом підручника параграф 26, 27 та опорним конспектом посилання, зробить собі у зошит конспект (надіслати для заліку), подивиться досліди>>>посилання виконайте перевірочний тест за варіантами ( як сиділи у класі)>>>посилання на 1 варіант>>>посилання на 2 варіант  Тест відкрито до 28.03 Оцінка буде складатися з оцінки за тест та з оцінки зі опорний конспект. Загальний термін виконання до 30.03

Бажаю успіхів!
 


17.03.2022 
Ми закінчуємо з вами вивчати тему "Оксигеновмісні органічні речовини"
Вам потрібно повторити матеріал параграфів 18-25, подивитися конспекти у зошитах, відео попередних уроків та виконати контрольну роботу №2 за варіантами >>>посилання, варіанти обираєте за рядами, як сиділи. 
 4 варіант виконують Хрипко О., Іванов А., Коптєв Т, Сапліна К.
У номері 6 пишемо структурні формули, задачі оформлюємо як слід. Якщо потрібно, напишіть мені, зробимо консультацію у meet або Телеграм.  Якщо будуть питання, пишіть в особисті повідомлення або дзвонить. Термін виконання до 21.03.2022

Бажаю успіху!





24.02.2022
Тема уроку: Генетичні зв'язки між оксигеновмісними органічними сполуками
відеоурок 

Завдання: записати узагальнювальну таблицю у зошиті. Дати усні відповіді на питання у презентації.



17.02.2022
Тема уроку: Значення та застосування оксигеновмісних органічних речовин та їх вплив на довкілля.

Мета: розглянути значення та застосування оксигеновмісних органічних речовин та їх вплив на довкілля.

Вам потрібно обрати ОДНУ тему проєкту з запропонованих:
1. Штучні волокна: іх застосування у побуті та промисловості
2. Натуральні волокна рослинного походження: їхні властивості, дія на організм людини, застосування.
3. Вуглеводи у харчових продуктах: виявлення і біологічне значення.
Форма проєктів: презентація, ментальна мапа, буклет, листівка. викладаємо САМОСТІЙНО на віртуальну дошку padlet >>>посилання 
Читаємо уважно тему, розкриваємо її, не забуваємо про хімічні формули😉
Пам'ятаємо про академічну доброчесність, вказуємо джерела інформації
Термін виконання до 23.02.2022

10.02.2022
Тема "Вуглеводи. Полісахариди"
Мета уроку: пригадати загальні відомості про вуглеводи, дізнатися про класифікацію вуглеводів, розширити свої знання про властивості полісахаридів.
Вам потрібно записати у зошит схему класифікації вуглеводів
Моносахариди ми будемо вивчати у школі офлайн, там багато дослідів, які цікаво буде провести. Тому переставляємо теми та розбираємо полісахариди.
Вам потрібно ознайомитися з матеріалом підручника параграф 25 та скласти порівняльну таблицю

Ознаки для порівняння

 

Крохмаль

Целюлоза

Молекулярна формула

 

 

Рівняння полімеризації

 

 

Особливості будови молекули

 

 

Середня молекулярна маса

 

 

Знаходження та утворення у природі

 

 

Фізичні властивості

 

 

Хімічні властивості (написати рівняння хімічних реакцій)

1.    Гідроліз

2.    Повне окиснення (горіння)

3.    Якісна реакція

 

 

Застосування

 

 

Біологічне значення

 

 


Виконайте № 185 стор 152. Термін виконання до 13.02.2022


03.03.2022
Тема урока "Жири"
Мета уроку: пригадати з курсу хімії 9 класу склад і властивості жирів, отримати нову інформацію про жири та їх роль в организмі людини

Зустрічаємося на платформы Zoom за розкладом
10б - 12.00
10а- 13.00
Подключитися до конференціі Zoom
https://us04web.zoom.us/j/3467454294?pwd=WE1wTGJGKzBmS0hXby9NMkp2NWpxdz09

Идентификатор конференции: 346 745 4294
Код доступа: 4niJTw
>>>посилання на завдання!!! Термін виконання до 07.02.2022

27.01.2022
Тема урока: Розв'язання задач у разі наявності домішок у реагентах

Мета уроку: навчитися обчислювати кількість речовин, масу або об'єм продукту реакціх з використанням відомостей про вміст домішок у реагенті, визначити масову частку домішок у реагенті за відомими кількостіми речовини, масами або об'ємами реагенту і продукту реакцій.

Вам потрібно опрацювати матеріал підручника параграф 20 стор 121-124, розібрати приклади задач, наведених у параграфі, подивитися уважно відеоурок>>> посилання, записати у зошит приклади задач з відео.  

Після опрацювання матеріалів для перевірки своїх знань виконайте самостійну роботу з теми "Карбонові кислоти. Естери" за варіантами>>>посилання (як сиділи у класі, 1 ряд - 1 варіант, 2 ряд - 2 варіант, 3 ряд - 3 варіант. Надіслати фото виконаної самостійної роботи до 01.02.2022 до 9.00 
Бажаю успіхів!

Комментариев нет:

Отправить комментарий

Примечание. Отправлять комментарии могут только участники этого блога.