9 клас БІОЛОГІЯ

 

2022-2023 навчальний рік

Дистанційні завдання з біології 9 клас


Шановні учні та учениці 9х класів! Вітаю! 
Гарного дня та позитивного настрою!







2021-2022 навчальний рік

Завдання на тиждень 23.05-27.05
Повторення основних понять курсу біологіі 9 класу

Тема "хімічний склад клітини"
параграфи 2-8
Тема "Структура клітинию принципи функціонування клітин"
параграфи 9-18
Для перевірки своїх знань пропоную виконати тести ЗНО за відповідними темами:
Елементарний склад клітини>>> посилання
Еукаріотична клітина>>> посилання

Завдання на тиждень 16.05-20.05.
Тема уроку: Основні властивості живих систем, їх єдність.

Мета уроку: пригадати основні загальні властивості живих систем, навесті конкретні приклади, розглянути переваги живих систем.


Подивиться відеоурок, опрацюйте параграф підручника 58,  дайте письмові відповіді на питання завдань № 1-5 стор 221

Термін виконання до 19.05.

Завдання на тиждень 09.05-13.05

Тема уроку: Основи генетичної та клітинної інженерії

Мета: ознайомитися з поняттями "біотехнологія", "генетична та клітинна інженерія", розглянути значення різних галузей біотехнології у житті людини.

Подивиться відеоурок, опрацюйте параграф підручника 55,  дайте письмові відповіді на питання завдань № 1,3,4 та 7 стор 211


Термін виконання до 13.05.2022. Бажаю успіхів!


Завдання на тиждень 02.05-06.05

Теми уроків: "Поняття про селекцію. 
Генномодифіковані організми" (2 години)

Подивиться відеоуроки, опрацюйте параграфи підручника 53,54, дайте письмові відповіді на питання завдань № 1 та 2.

Домашнє завдання № 1: Як довести, що виведені породи тварин або сорти рослин не є новими видами?

  • Домашне завдання № 2:
  • Прокоментуйте вирази (так, чи ні? з поясненнями):
    А) ГМО мають шкідливі гени, а звичайні рослини та тварини не мають генів;
    Б) ГМО принципово відрізняється від організму, виведеного методами традиційної селекції:
    В) мінеральна вода та сіль також можуть містити ГМО, тому мають бути промарковані;
    Г) методами класичної селекції можна досягти тих самих результатів, як і при створення ГМО.
  • Термін виконання завдання до 06.02.2022 Бажаю успіхів!
Завдання на тиждень 25.04-29.04

Тема уроку: Біосфера як цілісна система. 
Захист і збереження біосфери, основні заходи щодо охорони навколишнього середовища

Мета: ознайомитися з поняттям "біосфера", характеристиками біосфери як цілісної системи, розглянути основні заходи щодо охорони навколишнього середовища.

Ознайомитися с теоретичним матеріалом підручника параграфи 51,52, подивиться відеоурок
Дати письмові  відповіді на питання № 1,3 стор. 197, № 4,5 стор.199. 
Термін виконання до 29.04.2022

Завдання на тиждень 18.04-22.04 ( 2 години)
Тема уроку: Біотичні, абіотичні та антропогенні фактори. Стабільність екосистем та причини її порушення. 
Мета уроку: ознайомитися з поняттям "екологічні фактори", їх класифікацією та характеристикою, розклянути поняття "стабільність екосистеми", які існують взаємозв'язки в екосистемах. Виконати завдання у презентації.

Вам потрібно опрацювати матеріал параграфу 49,50 подивиться відеоурок 

презентацію >>>посилання. Виконати самостійну 
тестову роботу>> посилання (відкрито до 22.04),  навести власні приклади форм взаємодії живих організмів у екосистемах  (стор.193 підручника).

Завдання на тиждень 11.04-15.04

Тема уроку: Харчові зв’язки, потоки енергії та колообіг речовин в екосистемах

Мета уроку: ознайомитися з екологічними групами живих організмів: продуцентами, консументами, редуцентами, навчитися складати харчові ланцюги, враховуючи правило екологічної піраміди.

Вам потрібно опрацювати матеріал параграфу 48, подивиться відеоурок 

 розібрати приклади екологічних задач на харчові ланцюги, записати у зошит.
Завдання: скласти самостійно!!! та розв'язати дві екологічні задачі на харчові ланцюги. Фото задач та їх розв'язання надіслати на електронну адресу до 15.04. до 9.00
Приклади задач:
            Задача № 1. За правилом екологічної піраміди визначте, скільки рослинної речовини необхідно для того, щоб у наведеному біоценозі могли існувати три рослинноїдні птахи масою 1 кг. 
Розв'язання: Складаємо ланцюг живлення: рослини → птахи. 
Маса одного птаха – 1 кг, отже йому необхідно 10 кг рослин. 
Кількість птахів – 3, тому помножуємо кількість птахів на масу рослин і визначаємо масу рослинної речовини, яка необхідна для того, щоб у цьому біоценозі змогли існувати три рослинноїдні птахи масою 1 кг: 3 ∙ 10 = 30 кг рослинної речовини.
 Відповідь: необхідно 30 кг рослин. 
        Задача № 2. Трофічний ланцюг складається з трьох рівнів. Вовк набрав 1 кг маси. Скільки для цього знадобилось рослинної речовини? 
Розв'язання: Складаємо ланцюг живлення: рослини → заєць → вовк. 
Маса вовка збільшилась на 1 кг, отже йому необхідно було з'їсти на 10 кг більше зайців, а їм, у свою чергу, необхідно з'їсти на 100 кг рослин більше.
 Відповідь: знадобилось 100 кг рослинної речовини.

Бажаю успіхів!

Завдання на тиждень 05.04-08.04

Тема уроку: Екосистема. Різноманітність екосистем.

Мета уроку: ознайомитися з поняттям "екосистеми", "біоценоз", "біогеоценоз", розглянути різноманітність екосистем, порівняти природні та штучні екосистеми.
Вам потрібно опрацювати матеріал параграфу 47, подивиться відеоурок


презентацію >>>
посилання, дати письмові відповіді на питання №1.2,3,4 стор 185 та виконати завдання у презентації. Фото виконаних завдань надіслати до 08.04. до 9.00 


Завдання на тиждень 28.03-01.04

Тема уроку: Основи еволюційної філогенії та систематики. Основні групи організмів: віруси, бактерії, археї, еукаріоти.


Мета: ознайомитися з основними поняттями еволюційної філогенії та систематики. Порівняти основні групи живих організмів: віруси, бактерії, археї, еукаріоти. 

Вам потрібно опрацювати матеріал параграфів 44, 45, подивиться відеоурок:

Вам потрібно дати  письмові відповіді на питання:

1. Що таке біорізноманіття?

2. Типи біорізноманіття?

3. Значення біорізноманіття?

4. Чому збереження біорізноманіття є комплексною проблемою?

5. Основні таксономічні одиниці рослин та тварин?

 Подивиться презентацію >>>посилання, заповнити таблицю з презентації. Фото відповідей та заповненої таблиці надіслати мені на електронну адресу.  Термін виконання завдання  до 01.04.  Бажаю успіху!


Завдання на тиждень 21.03-25.03

Тема: Світоглядні та наукові погляди на походження та історичний розвиток життя

Мета: розглянути теорії виникнення життя на Землі, ознайомитися з етапами виникнення життя.

Вам потрібно ознайомитися з матеріалом підручника параграф 43, дати письмові відповіді на питання 1-4 стор 171.

Також вам потрібно виконати перевірочну роботу за темою "Еволюція органічного світу" за варіантами>>>посилання (виконуйте той варіант, як сиділи в школі) Термін виконання завданнь до 25.03. Бажаю успіху!


Завдання на тиждень 15.03-18.03. 9а, 9б класи

Тема: Основні положення сучасної теорії еволюції. Еволюція людини.

Мета уроку: Ознайомитися з основними положеннями сучасної теорії еволюції, розглянути механізми адаптації живих організмів, ознайомитися з основними етапами еволюції людини.

Параграфи 41,42 опрацювати. Подивиться відеоурок посилання (до 10.45 хв), записати основні положення синтетичної теорії еволюції. Подивиться відео посилання, записати, які адаптації у яких живих организмів
 представлені  у відео.

Скласти таблицю: Етапи еволюції людини

етапи
біологічні особливості
соціальний розвиток
австралопітек
людина вміла
людина працююча
людина прямоходяча
людина розумна

Термін виконання завдання до 18.03. 

16.02.- 9а клас, 18.02 - 9б клас (завдання на 14.02 та 17.02 дивитися нижче)

Тема уроку:Популяція, її характеристика. Мікроеволюція

Мета уроку: ознайомитися з поняттям "популяція", з її основними характеристиками. Визначити, що є рушійними  та елементарними чинниками еволюції, розглянути форми природного добору.

Вам потрібно ознайомитися з матеріалом параграфів 37-39, подивитися відоурок

Дати письмові відповіді на питання (для заліку з теми)

1. Що називається популяцією?

2. характеристики популяцій ( з визначеннями та прикладами)

3. Що є рушийними силами еволюції?

4. Які існують форми природного добору?

5. Що є елементарними чинниками еволюції?

Термін виконання до 18.02 до 9.00.

15.02.- 9а клас, 17.02 - 9б клас

Ми завершуємо вивчати тему "Закономірності успадкування ознак" 

Вам потрібно повторити матеріал підручника параграфи 28-35, прочитати ваші конспекти у зошиті, подивитися відео з попередніх уроків та виконати перевірочну роботу>>>посилання!!!! 

Терміни виконання для 9а класу до 16.02 до 9.00, для 9б класу до 18.02 до 9.00

Оцінку за завдання, надіслані після визначеного терміну, буде знижено. Бажаю успіхів та чекаю ваші роботи! 

09.02 - 9а, 11.02 - 9б

Тема уроку: Мутації, види мутацій. Спадкові захворювання людини.

Захист проектів: Складання власного родоводу та демострація успадкування певних ознак (за вибором учня)

Мета уроку: ознайомитися з видами мутацій, їх характеристиками, розглянути спадкові захворювання лдини та їх діагностику. Навчитися складати власний родовід та спостерігати успадкування певних ознак.

Вам потрібно подивитися відоуроки



Ознайомитися з матеріалом підручника параграфи 34,35. Дати письмові відповіді на питання № 1-4 стор 139, № 1-3 стор 143. (фото відповідей не надсилати, ви це робите для самоосвіти)

Виконати проект за інструктивною карткою>>>посилання

Термін виконання до 13.02 до 9.00


08.02 - 9а, 10.02 - 9 б

Тема уроку: Форми мінливості. Лабораторне дослідження мінливості в рослин і тварин.

Мета уроку: ознайомитися с поняттям "мінливість", формами мінливасті, навчитися розрізняти ці форми, навчитися будувати варіаційний ряд та криву.  

Вам потрібно подивится відоурок 

ознайомитися з матеріалом параграфу 33 (стор 132-135)  

Дати письмові відповіді на питання та виконати лабораторне дослідження № 3 >>>посилання, уважно подивиться відео для правильного виконання дослідження! Термін виконання 9а до 09.02 до 8.00, 9б до  11.02 до 8.00

Питання для контролю:

1. Що таке мінливість? 

2. Що таке модифікаційна мінливість? Наведіть приклади модифікаційної мінливості у рослин і тварин. 

4. Складіть список характерних особливостей комбінативної мінливості. 5. Наведіть приклади комбінативної мінливості у живих організмів. 

6.Порівняйте спадкову й неспадкову мінливість.


01.02.2022 9а клас, 03.02 2022 - 9б клас

 Ми продовжуємо вивчати закономірності успадкування успадкування ознак. 

Тема уроку: Генетика статі й успадкування, зчеплене зі статтю.

Мета: розглянути поняття "стать", типи визначення статі, закономірності успадкування, зчеплені зі статтю, навчитися розвязувати задачи на успадкування, зчеплене зі статтю.

Подивитися відеоурок >>>посилання, опрацювати матеріал підручника параграф 32, дати письмові відповіді на питання № 1-5 стор 131 та виконати практичне завдання: розв’яжіть задачу.

 Ген, який визначає забарвлення шерсті у котів, розташований у Х-хромосомі. Один із його алелів визначає чорне забарвлення, а другий — руде. У випадку, якщо організм є гетерозиготою за цим геном, то його забарвлення є черепаховим (частина волосинок має чорне забарвлення, а частина — руде).

1.  Який колір шерсті матимуть нащадки від схрещування рудого кота й чорної кішки?

2. Який колір шерсті матимуть нащадки від схрещування чорного кота й черепахової кішки?

Термін виконання 9а до 02.02.22, 9б - до 04.02.2022. Бажаю успіхів!

26.01.22 - 9А клас, 27.01.22 та 28.01.22 - 9б клас

Тема уроку: Ознака як результат взаємодії генів. Поняття про зчеплення генів і кросинговер

Мета: ознайомитися з формуванням ознак унаслідок взаємодії генів та значенням такої взаємодії для життєдіяльності живих організмів, вивчити хромосомну теорію спадковості та явище зчепленого успадкування, його цитологічні основи та значення для селекційної роботи.

Опрацювати матеріал параграфів 30,31, стор.120-117, подивиться відео >>>посилання Після опрацювання виконайте письмові завдання:

1. Заповните таблицю:

Взаємодія генів

Тип взаємодії

Механізм взаємодії

Приклад

Взаємодія алелей одного гена

Домінування

 

 

Неповне домінування

 

 

кодомінування

 

 

Взаємодія неалельних генів

Комплементарність

 

 

Епістаз

 

 

полімерія

 

 

 2. Що таке зчеплені гени та групи зчеплення?

3. Що таке кросинговер та його значення?

4. Назвіть основні положення хромосомної теорії успадкування. 

Термін виконання до 30.01.2022 до 9.00 Надіслати фото виконаної роботи для заліку



Комментариев нет:

Отправить комментарий

Примечание. Отправлять комментарии могут только участники этого блога.